~ ~
䳿
䳿
"XIX" Digest
FaceBook
Instagram
YouTube
:: (˳) +380 50 5751002
: (̳) +380 93 1512280
: +380 63 2034817 |
| :
|
|
- 1; - 0
: 11 [22 2024 21:39:58]: - 11 / - 0
|
Особливості фрачного костюма 1800-1830: обговорення.
|
|
|
Harold
|
10 2010 15:23:55
Тема для обговорення чоловічого костюму початку ХІХ ст.
Матеріали відповідної теми викладаються тут.
.
|
Harold
|
10 2010 16:17:46
/Останнє оновлення 24.03.2010/
Спробую коротко розповісти про основні характерні риси чоловічого фрачного костюма початку ХІХ сторіччя. Показуватиму на прикладі Portrait d'un artiste:
Підемо згори вниз:
Для цього періоду чоловіку особливо важливо мати закриту шию.
1. В першу чергу її закриває піднятий комір нижньої білизни — сорочки. Зазвичай комір ховається під шийною хустиною і тому його викрій не сказати, щоб мав особливу вагу. У деяких фільмах і на зображеннях іноді трапляється комір особливої форми — високий на щоках і з вирізом для вух і зачісок. Якщо знайду — додам сюди.
2. Поверх сорочки пов'язується хустина. Зазвичай це шматок тонкої тканини доволі великого розміру. У випадку з шовком може бути і 150х150 см.
Хустина щільно обмотує шию, закриваючи її і передній виріз сорочки. Спереду пов'язується вузол:
Вузли, звісно, були різні. Кілька їх варіантів наведено у відомій англійській жартівливій ілюстрації. Серед них є зовсім прості і є складніші. Проте ніколи краї вузла не теліпаються на грудях. Тобто або в'яжеться вузол з короткими кінчиками, або кінці заправляються під жилет, часто у такому випадку підколюючись заколкою.
У розрізі жилета могло розташовуватися невеличке жабо (правий портрет).
Колір хустки: у загальному випадку чорний або кольоровий і тоді жилет теж здебільшого кольоровий (сірий, жовтий і т.д.). У святкових випадках (прийом, бал, тощо) хустка біла і жилет, відповідно, теж білий.
3. Жилет із піднятим коміром. У святкових і урочистих випадках (а урочисті випадки могли траплятись і кілька разів на день) білий.
Жилет цього часу викроювався таким чином, що міг застібатись повністю, проте повністю майже ніколи не застібався. Але і не розпрасовувався особливо на боки. Низ жилета — рівний, без опущених кутів.
Ставлення до нього було приблизно таким, як сьогодні ми ставимось до повсякденної сорочки - один-два розстібнуті ґудзики. Проте тоді з-під цієї розстібнутої сорочки виглядали не волохаті груди власника, а чиста біла спідня білизна — сорочка і хустина.
4. Комір жилета прикриває комір фрака, який не піднятий, але викроюється «піднятим» над плечима. Часто на задній планці комір фрака має інший — темніший колір. Думаю, це рудимент барочного накладного коміра, який мав захищати одяг від перуки.
5. Сам фрак шився закритим, хоча носити його можна було розстібнутим
і навіть у бальній залі:
Проте, за потреби, повсякденний фрак, як і жилет, мав можливість застібнутися повністю:
І тоді на ньому вибудовувалися два симетричні ряди ґудзиків, які робили або під колір основної тканини (вочевидь, обтягаючи тканиною металеву основу), або просто металевими.
Колір фраків цього періоду здебільшого був нечорним: зеленим, червоним, бордовим, синім, гірчичним, тощо.
Кількість фалд — дві. Завжди дві.
6. Рукав раннього фрака мав характерне розширення на плечі і призбірки на шві. Така особливість надавала додаткової свободи рухам рук.
7. Вилогам сорочки, які ще не сформувались у звичну нам манжету, не обов'язково виглядати з-під вилогів фраку. Але якщо виглядають, то не сильно і можуть прикрашатися дрібним мереживом, але не запонками.
8. Вилоги фрака теж не набули ще форми манжети і мають внизу розріз для того, щоб їх можна було відкочувати. Невідкоченими вони створюють вигляд розширення рукава на зап'ястку.
9. Панталони, які носили під ранні фраки, були здебільшого світлих кольорів із викроєним переднім клапаном (досі зберігся у морській формі). На матні, відповідно, немає ширінки — неповне розстібання панталон здійснюється повним відкриттям клапану. Для того, щоб їх зняти, треба розстібнути ще пару ґудзиків спереду (під клапаном). Під клапаном же ховаються кишеньки, в яких лежить годинник, брелок від якого так часто можна спостерігати на зображеннях:
За цей брелок годинник і витягається.
Довжина панталон у бальній залі до 1820-х років сягала колін. Нижче були панчохи. Але в цей же час почали з'являтись спочатку прогулянкові, а потім і бальні довгі панталони, про яких Брамель, здається, писав що вони нагадують йому два французьких міста: Тулузу і Тулон (Too loose & Too long):
Як виглядали панталони кінця XVIII - першої третини ХІХст можна подивитись за посиланням:
...
.
|
Вячеслав
|
10 2010 17:13:47
А полосатые фраки были? По типу некоторых современных костюмов.
|
Harold
|
10 2010 18:13:40
У інкруаяблів точно були:
Але на те вони інкруаяблі.
Люда каже, наче десь бачила у смугастий фрак на портреті. Пошукаємо.
Не буду стверджувати, але це заледве типова ситуація.
.
|
Harold
|
10 2010 21:29:29
Трошки оновив опис — додав пару речень про рукав, фалди.
Тут я колись питав про особливості збирання викрою. В коментарях є цікаві і корисні поради.
.
|
Harold
|
11 2010 00:55:30
На цьому відео (заборонений перегляд не на ютубі) з самого початку зображено одягання джентльмена. Дуже красиво, прямо надихає.
.
|
| olddance.org
|