~ ~
䳿
䳿
"XIX" Digest
FaceBook
Instagram
YouTube
:: (˳) +380 50 5751002
: (̳) +380 93 1512280
: +380 63 2034817 |
| :
|
|
- 1; - 0
: 11 [22 2024 21:39:58]: - 11 / - 0
|
Особливості фрачного костюма 1830-1850: обговорення.
|
|
|
Harold
|
17 ѳ 2011 17:40:56
Матеріали відповідної теми викладаються тут.
.
|
Harold
|
17 ѳ 2011 18:57:00
Останнє оновлення 21.01.2011
21.01.2011: додано малюнки корсетів, виправлено інформацію про жилети
_________________________________________
Спробую коротко розповісти про основні характерні риси чоловічого фрачного костюма 30х - 40х років ХІХ сторіччя. Показуватиму на прикладі акварелі Александра Кларота (1840):
(спасибі Даевен, Дваліну, Лінді і Алсвіду за чудову листівку )
Цей костюм, зрозуміло, утворився не на рівному місці, а виник шляхом поступових перетворень з ампірного фраку, який ми уже розглядали тут.
1. Цього разу не можна оминути такий важливий елемент чоловічого зовнішнього вигляду як Зачіска.
Більшість портретів і модних картинок 30х-40х років зображують чоловіка з завитим або особливим чином укладеним і напомадженим волоссям. Найчастіше увагу приділяли чубу і волоссю над вухами:
Завите волосся зустрічалося у чоловіків до самого кінця ХІХ сторіччя, але з 1860х років достатньо рідко.
2. Комір Сорочки в цей період уже зрідка піднімався вище лінії вилиць, але все ще піднятий і доволі високий. На рукавах сформувались манжети, на грудях у 40х і 50х — оборки, які нерідко зустрічаються на сучасних білих сорочках (щоправда, зараз у таких сорочок комір дуже часто роблять низькою «стійкою», що ніяк не пасує моді середини ХІХ сторіччя).
3. Комір сорочки, як і раніше, майже повністю закривається шийною хустиною. Щоправда, проти ампірної моди, тепер кількість можливих вузлів значно менша. Найпопулярніший вузол середини сторіччя - «піонерська подушечка», з-під якої виходять або короткі кінчики, або обережні бантики, складені на манір «метелика», тобто якомога прямокутніше. Сама хустка при цьому все ще двічі огортає шию, тримаючи комір купи. Але кількість тканини на шиї помітно менша, ніж в попередній період.
В окремих випадках, уже з 40х років можна побачити, що шийний вузол утворює не хустка, а зшита смуга тканини — краватка-метелик в кілька сантиметрів завширшки:
(з журналу b-a-n-s-h-e-e)
В 40х роках також був розповсюджений вузол, наведений на верхній ілюстрації: довгі кінці красивої шовкової хустини, які виходили з вузла, розкладались на грудях і ховались під жилет. Для закріплення в таких випадках використовувались різноманітні заколки.
(з victoriana.com)
4. У жилета вже в 30-тих роках опустився комір і з'явилися лацкани. Таким чином, груди тепер залишались відкритими. Але лише груди, не живіт.
Жилет цього періоду усаджувався чітко по фігурі, граючи важливу роль в підкресленні талії. Нижній зріз жилета міг бути:
- рівним
- невеликим клином вниз
- з трохи розведеними нижніми кутами (якщо у клиноподібного жилета розстібнути нижній ґудзик)
але він надійно прикривав верхній зріз панталонів (це значить що пояса і сорочки між жилетом і панталонами глядач не бачить).
5. Фігура чоловіка 30х-40х років, для якої була дуже характерною підкреслена талія, формувалася чоловічим корсетом. На ілюстрації доволі виразно видно лінію верхнього зрізу: чітко під грудьми.
Навіть для власників стрункої фігури існували корсети, які розправляли плечі і підкреслювали талію:
(Максін, 1839р)
Більш ранні корсети, а з'явилися вони на чоловіках ще в ампірі, були вищими:
(карикатура 1815р з журналу b-a-n-s-h-e-e)
До 60х років чоловічий корсет майже зник і перестав бути важливим атрибутом модного чоловіка. Приталеність, зрозуміло, теж пішла в минуле.
6. Панталони цього періоду мало чим відрізняються від ампірних: доволі високі, з переднім клапаном і підтяжками (ремінь на них не носили). В 30х роках панталони ще завужені донизу і бувають короткуваті, в 40х — ширші, але протягом всього періоду здебільшого мають штрипку:
Колір панталонів переважно світлий, але зустрічались і чорні, і смугасті (вертикальна смужка), і в одноколірну клітинку.
7. Фрак в кінці 30х років набуває основних рис сучасного фраку:
- Він стає спочатку дуже темним, а з часом взагалі чорним
- Комір стає все нижчим, хоча і не таким низьким як в кінці сторіччя. Це частково зумовлено опущеним коміром жилета.
- Рукав на плечі усаджується рівно, без призбірок. Лінія плеча вирівнюється.
Але в 30х і 40х фрак кроїться підкреслено приталеним, а фалди — дещо округлі і утворюють «голубиний хвостик»:
(з сайту victoriana.com)
На більшості зображень фрак розстібнуто. Так легше показати красивий жилет, ланцюжок від годинника. Ну і не так жарко, особливо в бальній залі.
.
|
Karmine
|
17 ѳ 2011 18:57:04
Первый же вопрос: я при заказе фрачного костюма ориентировался на картинки 1847 года, найденные на сайте по ссылке - там скругленные фалды, правда, отличаются брюки, но брюки я заказал сшить более ранние. В целом, судя по дресс-коду на парму, я все еще остаюсь в его рамках с таким выбором?
http://nautilus.olddance.org
|
Harold
|
17 ѳ 2011 20:07:28
Цитата. Karmine: Первый же вопрос: я при заказе фрачного костюма ориентировался на картинки 1847 года, найденные на сайте по ссылке - там скругленные фалды, правда, отличаются брюки, но брюки я заказал сшить более ранние.
Це, як на мене, чудовий варіант на цей бал і взагалі на середину сторіччя, проте такий фрак не дуже пасуватиме на кінець сторіччя.
Словом, можна мене вважати бакланом, але я би радив шити не настільки характерний для 40х фрак, щоб він був універсальнішим. А на середину сторіччя підкреслював би талію добре посадженим жилетом і корсетом.
.
|
Karmine
|
17 ѳ 2011 20:50:23
Цитата. Harold: Це, як на мене, чудовий варіант на цей бал і взагалі на середину сторіччя, проте такий фрак не дуже пасуватиме на кінець сторіччя.
Я дійшов думки, що не хочу надто вже універсальне вбрання, нехай буде по одному на кожну третину століття, якщо й не на чверть (але, звісно, потроху, зважаючи на мій фінансовий стан) - та й мені сподобався цей фасон, власне, остання картинка в твоєму минулому повідомленні взята за основу.
http://nautilus.olddance.org
|
Harold
|
17 ѳ 2011 20:53:02
Цитата. Karmine: Я дійшов думки, що не хочу надто вже універсальне вбрання, нехай буде по одному на кожну третину століття, якщо й не на чверть (але, звісно, потроху, зважаючи на мій фінансовий стан)
Молодець. Викройки знайшов?
.
|
Karmine
|
17 ѳ 2011 20:59:48
Цитата. Harold: Молодець. Викройки знайшов?
Знайшов когось, хто буде шукати чи будувати, тощо ))
Я поки що не готовий до самостійного шиття костюмів.
http://nautilus.olddance.org
|
Harold
|
17 ѳ 2011 21:02:20
Просто пошив костюма значно полегшується, якщо замовник надає бодай орієнтовні викройки. Якщо кравець ніколи не шив подібного, він може нафантазувати бозна що.
.
|
Karmine
|
17 ѳ 2011 21:10:27
Harold
Це Пуха, вона знає, що робити.
http://nautilus.olddance.org
|
Harold
|
21 ѳ 2011 14:28:41
21.01.2011: додано малюнки корсетів, виправлено інформацію про жилети
.
|
Pooh
|
23 ѳ 2011 20:07:03
Кстати, выкройки выложить? Или уже выкладывали?
|
Harold
|
23 ѳ 2011 21:02:56
Ні, наче не викладали. Виклади, будь ласка, бо мене питали сьогодні вже.
.
|
Anny_Rua
|
23 ѳ 2011 21:34:24
я выкладывала некоторое количество архивом, в соответствующей теме
главная злыдня форума
*модератор*
|
Harold
|
23 ѳ 2011 21:41:04
Справді, тут. А звідки там схеми?
.
|
Anny_Rua
|
23 ѳ 2011 21:48:22
вот уж чего не помню - того не помню...
что в закромах родины нашлось
так что выложить стоит - может, там что-то еще у Пухи есть
главная злыдня форума
*модератор*
|
Pooh
|
28 ѳ 2011 12:34:56
Хорошо, сегодня-завтра будет
|
Harold
|
31 2011 11:03:16
Все частіше питають в приват який фрак краще пошити, щоб підходив на студійні заходи.
Важко на це відповісти однозначно, оскільки межі дрес-коду до кожного заходу організатори визначають самостійно.
Найкраще, звісно, пошити три фраки і пару мундирів.
Найбюджетнішим варіантом може послужити фрак 1850-х:
який за різної комбінації жилетів і панталон може більш-менш підійти до будь-якого періоду сторіччя.
Викрої викладалися в цій темі (і ще ось).
.
|
Kit
|
31 2011 19:19:42
Ага, барышням так на каждый период шиться, а кавалеры пытаются сачковать!
|
El zorro
|
6 2014 14:22:25 : El zorro
Фрак И. Штрауса (Из фильма "Прощание с Петербургом")
Вершить справедливость, не обагряя клинка, невозможно (И. Альенде, "Зорро. Рождение легенды"
|
| olddance.org
|